Boxer adderar innehåll från ABC Studios On Demand till sitt utbud

Boxer har tecknat avtal med Disney Nordic för ABC Studios on demand-tjänst i Sverige. Avtalet innebär att Boxer kommer kunna erbjuda ABC Studios innehåll, vilket inkluderar prisvinnande titlar som Grey’s Anatomy, Once Upon a Time och Criminal Minds, till kunder med tillgång till Boxers on demand-tjänster. ABC Studios on demand kommer att inkluderas i Boxer Max-paketet, som en valbar kanal i Boxers flexibla paket samt erbjudas à la carte i Boxers övriga paket.

-Vi är mycket glada över att ha tecknat detta viktiga avtal med Disney. Vi vet att våra kunder efterfrågar det välkända, högkvalitativa innehåll som ABC Studios erbjuder säger Andrea Gisle Joosen, VD Boxer Sverige.

-Detta är en viktig byggsten i vår ambition att öka tillgänglighet och flexibilitet till vårt högkvalitativa TV-innehåll. Vi är mycket nöjda att Boxer nu kommer kunna erbjuda vårt fantastiska innehåll till den svenska publiken, on demand, säger Casper Bjørner, Country Manager, Disney Nordic.

• abonnemang
  • on demand

Boxer erbjuder konsumenter TV-tjänster genom vanlig TV-antenn och över öppna internet.  Boxer startades i oktober 1999 och är tillsammans med Teracom Sverige, Teracom Danmark och Boxer Danmark en del av Teracom Group.