Boxer erbjuder rikstäckande installationshjälp i samarbete med Electra Gruppen

Med start den 3 mars kommer Boxer erbjuda nya och befintliga boxerkunder stöd med installation och felsökning av sin antennutrustning. Med hjälp av branschanpassade IT- och logistiklösningar från Electra Gruppen kommer antenninstallatörer från hela landet kunna boka, följa upp och få ersättning för utförda arbeten.

– Att säkerställa bra och stabil mottagning är något som våra kunder kräver - och har rätt att kräva. Vi vet att vi har en stabil och bra plattform, men om kundens antennanläggning inte fungerar ordentligt eller är felaktigt installerad resulterar det ändå i en missnöjd kund. Våra kunder är vår absolut viktigaste tillgång och Boxer Installation, som konceptet kallas, är ett led i att råda bot på antennproblemen, säger Andrea Gisle Joosen, VD Boxer Sverige.

– Electra Gruppens IT- och logistiklösning innebär att Boxers kunder och installatörer kan få direktkommunikation och lösa kundens servicebehov på ett smidigt och enkelt sätt. Vi är mycket nöjda med att få utveckla våra uppdrag ytterligare med Boxer. Idag omfattar vårt samarbete tredjepartslogistik och att vi kan tillföra även en del av vårt tjänsteutbud känns som ett kvitto på ett väl fungerande samarbete, säger Anneli Sjöstedt, VD Electra Gruppen.

I samband med lanseringen kommer Boxer, Electra Gruppen och Teracom, som står för utsändningarna, anordna en roadshow där konceptet presenteras mer ingående för installatörer och andra berörda.

• teracom

Boxer erbjuder TV-lösningar via TV-antenn och öppna internet. Företaget grundades 1999 och är en del av Teracom Group, som även bedriver nät- och betal-TV-verksamhet i Sverige och Danmark.