Boxer förstärker barnutbudet

Boxer utökar och förstärker sitt utbud riktat mot barn genom nya överenskommelser. Den 16 september lanserades kanalen Nick Jr, med svenskspråkigt innehåll för barn mellan två och sex år. Utöver detta kommer Cartoon Network göras tillgänglig för samtliga kunder genom en frivisning under november månad. Samtidigt frivisas även Disney Channel samt Disney Channel XD för att ytterligare visa på bredden i Boxers barnutbud.

-Många av våra kunder har efterfrågat ett ökat fokus på barnkanaler. Barnfamiljer är viktiga för oss och därför är det mycket glädjande att vi nu kan förstärka vårt erbjudande mot denna målgrupp, säger Andrea Gisle Joosen, VD Boxer Sverige.

Om Nick Jr.:

Nick Jr. är en renodlad barnkanal för barn mellan 2-6 år. Kanalen sänds på svenska och är reklamfri. Nick Jr. har ett utbud som består av pedagogiska och underhållande tecknade serier för de allra minsta.

Om Cartoon Network:

Cartoon Network är en barnkanal med 100 % svenskt tal. Målet är att underhålla barn och ge dem ett roligt andrum från en stressig vardag. Cartoon Network har världens största tecknade filmbibliotek med bland annat Ben 10, Fosters Hem för Påhittade Vänner, Kodnamn: Grannungarna och Billy & Mandy.