NYA SPORTKANALEN LANSERAS FÖR BOXERS KUNDER

Sportkanalen är en ny tv-kanal som visar de bästa livematcherna och utvalda godbitar från Allsvenskan, SHL och andra livematcher från exempelvis Handbollsligan och Svenska Superligan. Varje helg sänds också matcher från basketligan NBA och svensktäta PGA-touren i golf. Mellan livematcherna bjuder Sportkanalen på en kombination av sportnyheter, sammandrag, highlights, intervjuprogram och dokumentärer.

”C More har de bästa lokala sporträttigheterna på marknaden med högsta ligorna i de stora lagsporterna och Sportkanalen är ett spännande upplägg för att göra dessa rättigheter tillgängliga för en bredare publik än idag. Jag är övertygad om att våra kunder kommer att uppskatta detta,” säger Simon Gate, innehållschef för Com Hem-koncernen

”Sportkanalen gör det lätt att vara sportkonsument, oavsett om man är ute efter riktigt bra livesport, prisbelönta dokumentärer, intervjuprogram eller bara vill få senaste nytt från sportvärlden. Den här typen av renodlad sportkanal med dagligt aktuellt innehåll har saknats på marknaden och vi är så klart väldigt glada att Boxers och Com Hems kunder nu får ta del av den,” säger Johan Cederqvist, programchef sport för TV4 och C More.

För Boxers kunder kommer Sportkanalen finnas tillgänglig i paketen TV Flex 8, TV Flex 16, TV Mix och TV Max i digital tv box och i Boxer Play.

För ytterligare information, kontakta:

Fredrik Hallstan, Presschef

Tel: +46(0)761 15 38 30

press@boxer.se

Om Boxer
Boxer TV-access AB levererar bredband, tv och telefoni till svenska folket. Vi strävar efter att erbjuda de tjänster som bäst fyller våra kunders behov på ett enkelt och flexibelt sätt. Boxers utbud till marknaden är både bredbandsfiber i öppna nät och digitala TV-sändningar via marknätet. – det du använder när du har en vanlig TV-antenn. Vi erbjuder dessutom play och on-demand-tjänster till våra cirka 500 000 kunder. Boxer ingår i Com Hem-koncernen vars aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.