Per Wiklund Commercial Director på Boxer Sverige

Per kommer närmast från en roll där han ansvarat för uppbyggnaden av Boxers bredbands- och telefoniverksamhet gällande sälj- och marknadsfrågor. Han har också haft många ledande befattningar inom koncernen. Bland annat var Per med och startade Boxer, då i rollen som försäljningsdirektör. Han har även varit chef för koncernens internationella verksamhet.

- Jag tycker det är otroligt roligt att åter få kliva in och driva försäljnings- och marknadsföringsarbetet framåt. Förra gången jag gjorde detta stod Boxer inför att bygga upp digital-TV-verksamheten i det svenska marknätet. Nu står vi inför en liknande situation – att bygga upp och sälja tjänster för en TV-marknad i stark förändring, där konsumenten vill ha alla tjänster på alla typer av enheter, säger Per.

Per rapporterar direkt till VD Jonas Lönnquist och kommer ingå i Boxer Sveriges företagsledning.

- Med den erfarenhet som Per skaffat sig genom sitt arbete i koncernens alla betal-TV-bolag, där han bland annat suttit i respektive företagsledning, passar Per som handen i handsken i rollen som ansvarig för den kommersiella affären. Han står för ett grundmurat affärsmannaskap, brinner för ledarskapsfrågor och har en omfattande branscherfarenhet som kommer komma mycket väl till pass framöver säger Jonas Lönnquist.

• teracom
  • on demand
  • abonnemang

Boxer erbjuder TV via TV-antenn och internet. Vi har också bredbands- och telefonitjänster via fiber. Företaget grundades 1999 och är en del av Teracom Boxer Group, som även bedriver nät- och betal-TV-verksamhet i Sverige och Danmark.