Dina utmaningar - våra lösningar

Våra kunders utmaningar blir våra utmaningar och i slutändan lösningar som vi erbjuder. Vi utvecklas tillsammans och det är du som kund som sätter riktlinjerna för vilka behov vi ska kunna lösa.

I våra möten med kunden får vi värdefull information om vilka behov och utmaningar våra kunder har. Nedan har vi listas några va de vanligaste utmaningarna, och hur vi kan lösa dessa. Kanske känner du igen dig i dessa utmaningar?

1. "Jag vill trycka en liten upplaga etiketter, men min budget är begränsad. Dessutom gör vi små designjusteringar i etiketterna med tiden så det lönar sig inte för oss att köpa på oss stora volymer."

Vår lösning: Med digitaltryck kan man trycka mindre kvantiteter utan att det kostar skjortan, det är en av fördelarna med digitaltryck. Många mindre företag, t.ex. bryggerier som är i uppstartsfasen, tjänar mycket på den digital trycktekniken.

2. "Vi vill göra riktigt snygga etiketter, vi har idén, men inte resurserna att ta fram designen. Vi måste först hitta en byrå som kan hjälpa oss med detta."

Vår lösning: Sedan en kort tid tillbaka erbjuder vi våra kunder ett etikett- och märkningskoncept med design i fokus. Vi jobbar med formgivningen av den grafiska delen där vår egen grafiska designer tar fram förslag, underlag och färdig design. Med eller utan kundens byrå. På så vis får du som kund helheten av Boxon.

3. "Ibland tas beslut kring kampanjer och lanseringar väldigt snabbt, och vi behöver då få en etikettlayout klar på nolltid."

Vår lösning: Kampanjer, nya produkter och nya lösningar måste ibland lanseras snabbt, det vet vi. Digital tryckteknik möjliggör lösningar som kortar vägen från order till levererad etikett. Tryckresultatet blir optimalt och jämn, och skapar också förutsättningar för fler variabla layouter.

Läs om fler utmaningar på boxon.se. Vi erbjuder även provtryck av din fil i vår digitalpress, så du får se och känna på resultatet innan du bestämmer. Läs mer eller skicka en förfrågan

• digitaltryck
  • etiketter