Undvik en Black Friday stress

Företag inom 3PL , lagerhållning och logistik vittnar om att Black Friday dagen blir mer stressig för varje år, och stor vikt läggs på att planera för denna dag i god tid i förväg. Men även företag som inte själva sköter logistiken och paketeringen står inför en utmaning, ingen vill riskera att ens leverantörer inte levererar och håller måttet.

Förpackningsbehoven ökar normalt sett under sista kvartalet, men under de senaste åren har detta ökat avsevärt. Det gäller att vara förberedd och inte dra igång större förändringar under denna period.

Våra tips på att undvika stress kring Black Friday är följande:

• Samarbeta med en förpackningspartner som du har en god relation med
  • Förutse prognoser så tidigt som möjligt
  • Se till att ha ett leverantörsavtal på plats
  • Implementera eventuella nya system eller andra förändringar i ditt förpackninsflöde så tidigt som möjligt
  • Välj en förpackningspartner som kan erbjuda lagerhållning, vilket minskar din egen lageryta och säkerställer att ditt lager alltid finns tillgängligt
  • Se över enklare ändrningar som ska göras nu så att kostnader kan minskas
  • Försök få en överblick över när dina leverantörer har semesterstängt, eller julhelgsledigt och planera inför det tillsammans med dem.

• tips
  • förpackningslösningar