Årets Optikmässa tar upp aktuella butikstrender

23 och 24 augusti arrangeras den sjunde Optikmässan på Kistamässan i Stockholm. Optikmässan är en fackmässa där inköpare från över 400 butiker i Sverige och övriga Norden varje år tar del av höstens nyheter bland hundratals varumärken. Förutom handel och visningar av nya trender och modeller arrangeras debatter och en speciell monter om framtidens butiker som besökarna kan ta del av.

Optikerns roll i framtiden

På årets mässa kommer Optikerns roll i framtiden diskuteras i en paneldebatt där representanter för helägda kedjor som bland andra Synsam, medlemskedjor som Klarsynt, fria egenföretagare samt ordföranden i Optikerförbundet, Rune Brautaset kommer att ge sin syn på hur digitalisering och förändrade strukturer i kommer påverka optikbranschen i framtiden. Lördagen den 24 augusti hålls den debatten.

Future Storebox

Så heter Optikmässan 2019s butiksprojekt där våra butiksägare kan ta del av och inspireras av hur man kan bygga sin butik både ur ett design- och temaperspektiv och implementera ett säljande koncept för kunder som besöker butikerna. Future Storebox är en monter på Optikmässan där besökarna kan delta i guided tours i montern under båda dagarna. Projektet leds av KOM Visual Merchandising.

För mer information om Optikmässan, programmet och Future Storebox gå in på hemsidan www.optikmassan.se

• synologen
  • solf
  • bramässor
  • optikmässan
  • sveriges optikleverantörers förening
  • klarsynt
  • direktoptik

Sveriges Optikleverantörers Förening – SOLF – grundades 1970 och utgör en sammanslutning av svenska leverantörer av glasögonoptik, kontaktlinser, tillbehör, maskiner och instrument.