Ted Schönbeck från Google Cloud inviger årets Embedded Conference Scandinavia

Nu är det bekräftat att Ted Schönbeck, Head of Cloud Technology på Google Cloud, inviger Embedded Conference Scandinavia 2019 som går den 5-6 november på Kistamässan i Stockholm. Han kommer även att hålla keynote-anförandet ”AI – from hype to reality”.

- När IT går från att vara en understödjande funktion till att bli hjärtat i framgången hos nästan alla verksamheter är konferenser som denna otroligt viktiga för att driva på utvecklingen. Jag ser verkligen fram emot att vara med och tala, säger Ted Schönbeck.

- Vi är mycket stolta över att Ted Schönbeck tackat ja till att inviga konferensen och hans keynote som berör AI från både ett strategiskt och hands on-perspektiv får man bara inte missa, säger Björn Delin, VD på BraMässor som är en av arrangörerna av ECS.

Att en namnkunnig branschperson inviger konferensen har blivit en tradition. Tidigare har bl.a. Sara Mazur (dåvarande forskningschef på Ericsson), Niklas Karpe (Scania) och Tomas Lagerberg (ABB) invigt ECS.

Förutom ”AI – from hype to reality” kommer dessa fyra keynote-presentationer att hållas:

• Richard Elberger, Amazon Web Services: Securing IoT everywhere
  • Colin Williams, IBM Watson IoT: Unlocking industry value out of IoT and AI
  • Christian Heinel, Cisco: How to create an effective security architecture
  • Sven Erik Jeroschewski, Bosch Software Innovations: Open Source in the manufacturing industry

ECS satsar i år, förutom på de högprofilerade keynotetalarna, också på ett antal speciellt inbjudna välrenommerade talare som är aktiva inom utvalda fokusområden så som AI, IoT och Robotics. Detta är en del av satsningen på att skapa ett ännu vassare konferensprogram.

Hela programmet hittas på www.embeddedconference.se

Det är kostnadsfritt att besöka Embedded Conference Scandinavia, anmälan görs via hemsidan.

• embedded conference scandinavia (ecs)

• Stockholm

Anna Weilemar

Event Manager Embedded Conference Scandinavia, Möbelmässan Göteborg, VA Tour Sweden