Skandinavisk design som utmanar

Nordisk natur har något mystiskt över sig, det är granar, mörka skogar och porlande bäckar. Hur kommer det sig att vi nordbor gärna inreder med naturmaterial? Muubs är en av Bra Sommarmöblers nyheter inför säsongen 2017 som kantas av naturmaterial och tankar om mörka skogar och porlande bäckar.

Tydliga linjer, avskalade former och naturmaterial är det som särskiljer skandinavisk design och driver det framåt. Kanske är det den ständiga närvaron till naturen som gör att vi vill ha den nära till hands även inomhus och skapa en känsla av att rummet fortsätter ut i naturen. Vi på Bra Sommarmöbler har länge haft ögonen på produkterna från Muubs och har inför denna säsong utökat vårt sortiment med den kaxiga och stilsäkra dansken. Produkterna kantas av råa material som murrigt trä och bastant betong men även lättare material som plast. Det är en markant mix mellan material som bildar en tydlig och stark kontrast, bordet Rockefeller har en bordsskiva av gjuten betong och kraftiga teakben som skapar ett stilrent och tydligt avslut. Rockefeller tillsammans med stolen Flora skapar ett stilleben värt att titta en extra gång på. Flora är unik i sitt slag då formgivningen är enastående, annorlunda och nyskapande. Men en formgivning uppbyggd av böljande linjer likt en blomma upplevs stolssitsen som en helhet. Vidare tar Bra Sommarmöbler in stolarna Luna och Tiara som även dem är unika i sin formgivning som leds av rundade former, enhetlig design och enkla former. Placera dessa unika stolar tillsammans med Rockfeller och du kan vara säker på att du har en möbel ensam i sitt slag.

STÖRST I SVERIGE PÅ TRÄDGÅRDSMÖBLER

Bra Sommarmöbler startades år 1995 och idag kan vi stolt säga att vi är störst i landet på trädgårdsmöbler. Vi har två butiker i Göteborg men säljer över hela Sverige. Att kunna erbjuda våra kunder ett såpass brett sortiment och snabba leveranser är något vi är väldigt stolta över. Vi har mängder av trädgårdsmöbler & tillbehör redo att levereras.

Simon Forslund

Presskontakt E-handel/marknad 031 744 22 40