Michael Juniwik förstärker Braathens Aviations kommersiella fokus

Michael Juniwik, grundare och VD för Sverigeflyg, har utsetts till kommersiell chef för Braathens Aviation. Den nyinrättade rollen ger Michael det övergripande ansvaret för Sverigeflygs och Malmö Aviations kommersiella närvaro och varumärken.

– Michael är en driven entreprenör som varit med och förändrat flyget de senaste 10 åren med en unik affärsmodell och högt kundfokus. I rollen som kommersiellt ansvarig för hela koncernen kommer vi att kunna ta till vara på hans erfarenheter och fortsätta de framgångsrika affärsmodeller som ryms i våra olika bolag, säger Knut A. Solberg, koncernchef för Braathens Aviation.

För mer information kontakta:

Knut A. Solberg, +46 (0)70 290 29 51
Koncernchef Braathens Aviation

• flygtrafik
  • flyg

Om Braathens Aviation
Koncernen Braathens Aviation ägs av Braganza AS. Braganza är ett norskt investmentföretag till vilket Per G. Braathen och hans närmaste familj står som ägare.

Koncernen består av Malmö Aviation, Sverigeflyg, Braathens Regional, Braathens Technical, Braathens Training, Braathens IT Solutions, Braathens Leasing Ltd. och Sverigeflyg Leasing.

Braathens Aviation erbjuder ett brett spektra av tjänster relaterade till flygindustrin; från passagerartransport genom Malmö Aviation och Sverigeflyg till utveckling av effektiva och avancerade IT-lösningar för flygbolag och flygplatser genom Braathens IT Solutions. Koncernen leds av Knut A Solberg, som har lång och bred erfarenhet av flygverksamhet.