Michael Juniwik lämnar Braathens Aviation

Michael Juniwik och Braathens Aviation är överens om att Michael avslutar sitt arbete hos Braathens Aviation med omedelbar verkan. Michael började som Head of Commercial inom Braathens Aviation i april och var innan dess VD för Sverigeflyg. I den nya rollen hade han ansvar för både Sverigeflyg och Malmö Aviations kommersiella avdelning.

Parterna har inte kunnat enas kring Michaels förslag till organisationsförändring i Malmö Aviation och Michael har heller inte accepterat de kompromissförslag som diskuterats. Bägge finner det då mest praktiskt att samarbetet avslutas.

För mer information, kontakta:

Knut A. Solberg, koncernchef Braathens Aviation  Mobil +46 (0)70 290 2951

• flyg

Om Braathens Aviation
Koncernen Braathens Aviation ägs av Braganza AS. Braganza är ett norskt investmentföretag till vilket Per G. Braathen och hans närmaste familj står som ägare.

Koncernen består av Malmö Aviation, Sverigeflyg, Braathens Regional, Braathens Technical, Braathens Training, Braathens IT Solutions, Braathens Leasing Ltd. och Sverigeflyg Leasing.

Braathens Aviation erbjuder ett brett spektra av tjänster relaterade till flygindustrin; från passagerartransport genom Malmö Aviation och Sverigeflyg till utveckling av effektiva och avancerade IT-lösningar för flygbolag och flygplatser genom Braathens IT Solutions. Koncernen leds av Knut A Solberg, som har lång och bred erfarenhet av flygverksamhet.