BRABO bygger 91 hyresrätter längs Dragonvägen i Upplands Väsby

BRABO startar uthyrningen av 91 hyresrätter vid Väsby Centrum

BRABO har utvecklat bostäder i Upplands Väsby sedan tolv år tillbaka och bygger nu 91 hyresrätter med 1-3 rum och kök längs Dragonvägen. Bostadshuset som ritats av SWECO Architects, är 5-6 våningar högt och har stora balkonger som vetter mot villaområdet och kvällssolen.

Dragonvägen ligger i utkanten av ett lummigt villaområde i Upplands Väsby, 5 minuter från Väsby Centrum. Läget är idealiskt för den som vill ha nära till kommunikationer, handel och service, men samtidigt bo i en lugn villamiljö med stora grönytor.

Lägenheterna på Dragonvägen har hög standard från start. I hyran ingår exempelvis diskmaskin och inbyggd mikrovågsugn i kök samt tvättmaskin och torktumlare i badrum. Huset är indelat i fyra trapphus och till de gemensamma utrymmena hör bland annat en cykelverkstad med tillhörande cykelparkeringar inomhus på markplan. Månadshyran för lägenheterna ligger mellan 6 530-12 941 kr.

Uthyrningen av lägenheterna på Dragonvägen börjar den 1/4 – 2019 och inflyttning är planerad från december 2019. Samtliga lägenheter ägs och förvaltas av BRABO.

Bostäder för ett aktivt stadsliv

Brabo Stockholm AB är ett fastighetsutvecklingsföretag med fokus på bostäder och samhällsfastigheter för ett aktivt och hållbart stadsliv. Våra projekt präglas av nytänkande funktioner som syftar till att skapa aktivitet, trygghet och gemenskap för boende och besökare i staden. Brabo är ett helägt dotterbolag till Mattssons Fastighetsutveckling AB, ett familjeföretag i tredje generationen.

BRABO bildades år 2007 av ägarfamiljen bakom Mattssons Fastighetsutveckling, som länge burit på idéer kring samhällsbyggnad och stadsutveckling. Mattssons Fastighetsutveckling äger, utvecklar och förvaltar kommersiella fastigheter sedan flera decennier tillbaka. BRABO blev en helt ny bostadsaktör som byggde vidare på ägarnas långa erfarenhet inom fastighetsbranschen.

BRABO Stockholm AB
Hantverkargatan 21