Framtidsprojektet Alla på snö till Vallåsen tisdag, onsdag och torsdag!

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2016 11:20 CET

Tillsammans med Svenska Skidförbundet arrangerar Vallåsen”Alla på snö” den kommande veckan. Projektet är nationellt och många av SLAOs medlemmar deltar. Vallåsen gör som sin systeranläggning Kungsberget och spänner bågen lite hårdare. Vi bjuder in alla fjärdeklassare i Laholms men även i Åstorps kommun på en rolig och kostnadsfri dag i skidbacken.

Tisdag 26/1 besöks vi av 200 fjärdeklassare från Laholm, onsdag 27/1 kommer ytterligare 200 barn från Laholm och på onsdag avslutar vi med 250 (plus) barn från Åstorps kommun.

Projektet syftar till att ge barnen möjlighet att under trygga och lekfulla former närma sig vintersport och snöglädje.

För mer info kontakta

Charlotta Bürger Bäckström,ansvarig Alla på snö
E-post:charlotta.burger@skidor.com

Branäsgruppen är Sveriges största privatägda skidkoncern och ägare till skidanläggningarna Branäs, ­Kungsberget och Vallåsen samt Ånnaboda/Storstenshöjden och Tolvmannabacken. Senaste  vintern resulterade i boenderekord och en storsatsning gjordes på ny expresslift i Branäs. Inför kommande säsong görs nu ytterligare storsatsningar på våra anläggningar.

Kommentarer (0)