Vallåsen och Danska skidförbundet prisade av Internationella Skidförbundet

I februari i år arrangerade Danska Skidförbundet och Københavns Skiklub ”World Snow Day” i Vallåsen. Projektet är ett internationellt initiativ från FIS för att öppna upp skidåkningen för barn och unga. Arrangemanget i Vallåsen föll så väl ut att det vann en av fyra kategorier under ”The world snow days award” i Oberhofen. Arrangemanget prisades i kategorin ”Best Small World Snow Day”, en kategori som upprättats för att uppmärksamma arrangemang med under 500 deltagare.

-At vinde prisen er naturligvis stort, men størst var den dag da Branäs Gruppen A/S, Københavns Skiklub og Danmarks Skiforbund kunne byde op mod 400 børn velkomne til en helt igennem fantastisk dag på Vallåsen. Alle knoklede på og Vallåsen crew havde sikret perfekte betingelser ved nat og dag at have produceret store mængder kunst sne, så det blev den store oplevelse som skiløb er, for de unge deltagere i World Snow Day säger Kenneth Bøggild, Administrationschef Danmarks Skiforbund

-Det är givetvis oerhört kul att vi uppmärksammas i det här sammanhanget. För oss som företag är det livsviktigt att vi lyckas förmedla och sprida glädjen med skidåkning till nya generationer. Med anläggningarna Vallåsen, Branäs och snart även Ulricehamn Ski Center har vi ett särskilt gott öga till Danmark, dess skidförbund och klubbar samt givetvis de danska skidåkarna vilket gör det extra roligt att uppmärksammas i det här sammanhanget, säger Mikael Elford, Marknads- och försäljningschef för Branäsgruppen som äger Vallåsen.

-Vi glæder os allerede til næste år, hvor vi så vil arbejde endnu hårdere for sammen igen at skabe en fantastisk World Snow Day sammen med Branäs gruppen, avslutar Kenneth Bøggild.

Med framgången i ryggen blickar Danska Skidförbundet, Københavns Skiklub och Vallåsen framåt för att toppa succén under vintern 2018.

Mer info:

Best Small World Snow Day: World Snow Day has the privilege of not only working with large events but also small events. This category is designed to recognize events under 500 participants
Winner: World Snow Day Vallesen (DEN) by the Danish Ski Association

• Semester

• branäs
  • kungsberget
  • vallåsen

Branäsgruppen är Sveriges största privatägda skidkoncern och ägare till skidanläggningarna Branäs, Kungsberget och Vallåsen samt Ånnaboda/Storstenshöjden och Tolvmannabacken. Senaste vintern resulterade i boenderekord och en storsatsning gjordes på bl.a. en ny 8-stols expresslift samt ett helt nytt skidområde i Kungsberget. Inför kommande säsong planeras nu ytterligare storsatsningar på anläggningarna.

Anders Kjällström

Presskontakt VD Branäsgruppen