BrandMaster blir partners med ProntoTV för digitala skyltningslösningar

BrandMaster, ett ledande programvaru- och konsultföretag inom varumärkeshantering och hanteringssystem för marknadsföringsresurser (MRM) har bildat ett partnerskap med ProntoTV – en ledande leverantör av digitala skyltningslösningar.

Marknadsföring över flera kanaler på ett enkelt sätt

– BrandMasters strategi är marknadsföring över flera kanaler på ett enkelt sätt. Vårt mål är att låta våra kunder ha kontroll över sitt varumärke och sin marknadsföring över alla kanaler. Vi har länge varit starka när det gäller webbreklam och tryckta medier. Nu vill vi komplettera detta genom att erbjuda våra kunder samma enkla sätt att vara närvarande med digitala skyltningslösningar, säger Gunnar Larsen, VD på BrandMaster AS.

BrandMaster AS erbjuder lösningar och tjänster inom varumärkeshantering och hantering av marknadsföringsresurser. BrandMaster MRM är ett marknadsföringssystem online, utvecklat för att hjälpa dig att planera, dela, smala in, anpassa och distribuera ditt marknadsföringsmaterial över alla kanaler. Med detta nya partnerskap läggs digital skyltning till i lösningen.

– Det intressantaste med BrandMaster är kanske deras flerkanalsinställning. De vill tillhandahålla en lösning som gör det så enkelt som möjligt för kunderna att marknadsföra över flera kanaler. Med detta partnerskap tar de sitt koncept ett steg längre – det är spännande, både för oss och för kunderna säger Ola Sæverås, VD på ProntoTV.

– Digital skyltning är ett nytt och spännande affärsområde för oss. Vi vill vara partner med den bästa leverantören på marknaden istället för att påbörja det här arbetet på egen hand och den partnern hittade vi i ProntoTV. De har både den kompetens och infrastruktur som behövs för att se till att våra kunder kan känna sig väl omhändertagna. Det faktum att vi har blivit grannar på Grev Wedels Plass är väldigt praktiskt eftersom det gör samarbete mellan företagen enklare, säger Gunnar.

– Nära integration mot BrandMaster MRM kommer göra det enklare för kunderna att samla material som bilder, videor och presentationer och publicera dessa i realtid till digital skyltning. Vi kommer att ge kunderna en kortare tid till marknaden och full kontroll över varumärket via ytterligare en kanal, säger Gunnar.

Från analog till digital marknadsföring

Digital skyltning är en växande marknad både i skandinavien och resten av världen och inte utan anledning. Digital skyltning är digitala skärmlösningar som används som en kanal för annonsering och/eller information och är bevisat att öka både försäljning och publicitet för produkter och företag. Uppdateringar i realtid gör det enkelt att ändra meddelanden snabbt och alltid hålla sig uppdaterad.

– Kunder kommer till oss med en önskan om att ta steget från analog till digital marknadsföring. Det är flexibelt och ger möjligheten att använda ljud, text, animation, bilder och videor. Till skillnad från traditionella posters är digital skyltning mer effektiv genom att den låter dig uppdatera meddelandet från en plats – snabbt och effektivt. På det sättet är det möjligt att rikta sig till den relevanta målgruppen samtidigt som man minskar kostnader och ökar intäkterna från marknadsföringen säger Ola Sæverås, VD på ProntoTV.

ProntoTV har sedan början av 1999 definierat den skandinaviska marknaden för digital skyltning och i dag är de den ledande leverantören av digital skyltning i Norge och har levererat lösningar över hela världen. De tillhandahåller både digital strategi och innehållsskapande i tillägg till tekniken för att administrera innehållet och själva skyltarna.

Teknologi gör fantasi till verklighet

– Den kontinuerliga utvecklingen av tekniken gör det möjligt för oss att ständigt tänka ut nya och kreativa lösningar. Med LED och nu OLED öppnas möjligheter upp som endast var möjliga i din fantasi för några år sedan. Vi har levererat skärmar i storlekar från 10 tum hela vägen upp till 61 kvadratmeter, skärmar som endast är 3 mm tjocka och visar meddelanden på båda sidor och t.o.m. genomskinliga skärmar. Lösningen är skapad så att ny teknik enkelt kan läggas till och användas av kunden. Tillsammans med BrandMaster jobbar vi redan med några spännande projekt, fortsätter han.

Partnerskapet ger BrandMasters kunder möjlighet att publicera bilder, videor och presentationer direkt till ProntoTV:s digitala skyltningslösning och ger ProntoTV:s kunder möjligheten att ha en komplett lösning för hantering av marknadsföringsresurser med tillgång till de verktyg de är vana att använda. Detta kommer att ge omedelbara synergier för alla kunder och hjälper till att förenkla det dagliga arbetet samtidigt som de får mer kontroll över sina varumärken.

Frågor gällande partnerskapet kan ställas till Gunnar Larsen, VD på BrandMaster AD eller till Ola Sæverås, VD på ProntoTV.