Mustasch dubbla käftsmäll - The Midnight Runner Black Violet

Se Mustasch pressfilm genom att klicka på denna länk eller direkt i filmlänken:

Midnight Runner Black Violet är Mustasch första egna produkt inom dryck, och stoltheten går inte att ta miste på!

Ralf Gyllenhammar, sångare och gitarrist i Mustasch säger:
– När du blivit knockad av vår musik, kommer här lite bomull för själen i form av vår lakrits/viol shot, The Midnight Runner!

I arbetet med att få fram dryck, bjöds Maria Strand och anrika Gefle Hårdrocksklubb in för att vara med och prova smaksättningar. Efter idogt testande hittades rätt balans och karaktär i Midnight Runner.

Maria Strand på Gefle Hårdrocksklubb:
– När jag fick frågan om att delta vid första provsmakningen av Mustasch egna shot blev jag överlycklig då jag är ett stort fan av bandet. Hela GHK ser med spänning fram emot lanseringen av shoten med samma namn som nya låten "Midnight Runner". Vi i Gefle Hårdrocksklubb hoppas så klart att våra medlemmar ska uppskattat denna.

Yvonne Wener på Brands For Fans menar:
– Mustasch är ett av Sveriges största och bästa rockband. De har en trogen publik som består av allt från riktiga die-hard metalfans till raggare och “vanligt folk”. Vi tycker det är skitkul att få släppa Midnight Runner tillsammans med dem, och dessutom att Gefle Hårdrocksklubb - som är ett fantastiskt vattenhål för alla hårdrockare - varit med på ett hörn.

Midnight Runner Black Violet
Artikel.nr: 86181-02 (Systembolagets beställningssortiment)
Alkohol: 22 %
Producent: Malmköping Nya Destilleri
Pris: 249 SEK

BESKRIVNING
En shot med klassiska godissmaker av lakrits och viol. Både socker- och alkoholhalt är relativt låg vilket ger perfekt balans i smak och styrka. Midnight Runner Black Violet kan självklart drickas kall såväl som rumstempererad.

DOFT
Tydlig lakrits- och violdoft.

SMAK
Första smakintryck kommer från den runda smaken av lakrits. Därefter kommer en mycket tydlig violsmak, och ett kryddigt bett i eftersmaken.

FÄRG
Mörkbrun svart med vinröda stänk.

Om Mustasch
Mustasch bildades i Göteborg 1998, och har släppt åtta studioalbum. Med turnéer och festivalspelningar runt Europa har de byggt upp en trogen fanbase, och med hits som Double Nature och Black City blev de också ett namn för de bredare lagren.

Under åren har de tilldelats en guldskiva och även vunnit två Grammisar för albumen Latest version of the Truth (2007) och Mustasch (2009). Bandet består idag av sångaren och gitarristen Ralf Gyllenhammar, basisten Stam Johansson, gitarristen David Johanneson och trummisen Robban Bäck. Senaste albumet Testosterone släpptes 2015 och följdes av en längre Skandinavienturné. Senaste singeln "Midnight Runner" släpptes i egen regi.

Presskontakt Mustasch:
Johan Falkenberg 0722-254047
johan.falkenberg@mustasch.net
www.mustasch.net

Brands For Fans är ett svenskt företag på en global arena, ledande inom försäljning och marknadsföring av alkoholdryck producerad med och av band och artister. Genom nära samarbete med band som Motörhead, Slayer, Ghost, Hammerfall, Thåström, Sveriges största rockfestival "Sweden Rock Festival"och Mustasch lanseras attraktiva produkter för fansen. Vårt sätt att skapa affärsframgångar för både artister och dryckesproducenter har gjort att vi fångat såväl rockpublik som dryckesintresserade genom kvalitativa releaser och trovärdig kommunikation.

Verksamhetsstart: 2012. Varumärken: Motörhead, Slayer, Sweden Rock Festival, Ghost, Hammerfall, Thåström, The Police och Mustasch

Presskontakt Brands For Fans:

Instagram brandsforfans