Ett långsiktigt förhållningssätt viktigt när Sveriges bästa hyresrätter utsågs

ByggVesta har Sveriges bästa hyresbostäder. Det är slutsatsen i årets kundundersökning som för sjätte året i rad presenterades i form av fastighetsbranschens prestigefyllda pris Kundkristallen. Det är ett unikt pris där privata och kommunala fastighetsbolag mäter sig mot varandra i service och kvalitet. Vinnare är de som av hyresgästerna utsetts till Sveriges bästa hyresvärdar i kategorierna Service och Bästa produkt.

-För andra året i rad vann vi kategorin Bästa produkt, en härlig bekräftelse på att vi är på rätt väg. Att det är de boende själva som avgör vem som vinner känns extra starkt säger Gunnar Nordfeldt VD på ByggVesta. Vår ambition att hela tiden hitta nya vägar att minska kostnader och samtidigt sänka miljöbelastningen utan att tappa i kvalitet är uppenbarligen något våra hyresgäster uppskattar fortsätter Gunnar Nordfeldt.

Syftet med kundundersökningen är bland annat att ge hyresgästerna möjlighet att påverka förvaltningsarbetet i den fastighet som de bor i, säger Jon Svensson, Marknadschef på AktivBo. De anonyma svaren sammanställs och ger fastighetsägaren ett gediget material att styra sitt förvaltningsarbete efter. Dessutom används t ex fastighetens serviceindex som ett av flera underlag vid hyresförhandlingarna avslutar Jon Svensson.

Tre år i rad har ByggVesta uppmärksammats för sina nyskapande hyresrätter. 2008 utsågs ByggVesta av Fastighetstidningen till Årets Fastighetsägare med motiveringen ”en helhetssyn och ett mot strömmen-tänkande som kan tjäna som föredöme i branschen”.

För ytterligare information kontakta:

Gunnar Nordfeldt, vd ByggVesta

telefon 08-694 07 88, mobil 0705-482500

Om Kundkristallen:

AktivBo genomför varje år återkommande kundmätningar baserade på styrkortet CustomerScoreCard, som gör det möjligt att göra jämförelser mellan olika typer av fastighetsbolag. En gång om året anordnas AktivBos BenchMark Event där man uppmärksammar de företag som lyckats bäst i olika avseenden. Vinnarna utses bland de ca 100 stora och medelstora företag som genomför kundundersökningar tillsammans med AktivBo. De deltagande bolagen har tillsammans närmare 500 000 lägenheter, dvs nästan en tredjedel av alla hyreslägenheter i Sverige. Benchmark Event 2011 gick av stapeln den 10 februari 2010 på Berns Salonger i Stockholm. Vinnare i kategorin Bästa produkt blev ByggVesta, 2010

Läs mer om AktivBo på www.aktivbo.se

• Building, property

• egenvärmehus
  • hållbar utveckling
  • hyresrätt miljö energi pris
  • bostadsbyggande

Om ByggVesta

ByggVesta är ett fastighetsutvecklande bolag som vill bidra till att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle där människor med olika behov och önskemål kan hitta ett attraktivt boende att trivas i. Genom att bygga flexibelt, kostnadseffektivt och resursmedvetet, utan att för den skull tumma på kvalitet, omsorg och långsiktighet, kan vi erbjuda våra hyresgäster både hög kvalitet och miljöprofil till en vettig hyra.

ByggVesta består av en liten men kunskapsintensiv organisation med hängivna medarbetare och kontor i Linköping, Göteborg, Malmö och Stockholm. Till vår hjälp har vi också ett omfattande nätverk av underleverantörer runtom i Europa.

Läs gärna mer om ByggVesta på www.byggvesta.se.