PatentEye: Intervju med Annika Kilander (BRANN AB) ny ordförande i SIPF

I det första numret av PatentEye i år intervjuas Annika Kilander, Europeiskt patentombud på Brann. Annika är den första ordföranden för SIPF som inte är baserad inom industrin, vilket uppmärksammas i intervjun.

Annika har dock en gedigen erfarenhet från industrin i form av tidigare global patentchef (Life Sciences) för GE Healthcare, vilket ger henne en solid utgångspunkt för den kommande uppgiften. Under sin tid som ordförande ser Annika fram emot att arbeta för att Sverige skall synas mer när IP-frågor kommer upp utanför Sveriges gränser, såsom inom EU. Vidare ser hon gärna att SIPF än mer kommunicerar ut affärsnyttan med IP.

“SIPF fyller en viktig funktion för utvecklingen av IP-branschen i Sverige, och vi på Brann är mycket stolta över att Annika Kilander, som första representant från en patentbyrå, har blivit vald som ordförande i SIPF“, säger Anders Tangen, VD på BRANN AB, “Annika är respekterad i hela branschen, och vi är övertygade om att hon kommer att göra ett fantastiskt arbete för SIPF. “

• Juridik

BRANN AB är en fullservicebyrå inom immaterialrätt och kommersiell juridik. Vi erbjuder kvalificerade tjänster och rådgivning inom patent, varumärken, design, domännamn, kommersiell juridik och IP-management. Vi gör utredningar, ansökningar och uppföljningar på aktuella marknader, bevakar immateriella rättigheter och försvarar mot intrång och piratkopiering.

Mats Owe

Presskontakt Acting CEO 08-429 10 00