Claim by Brännland Cider på TV4 nyhetsmorgon

Claim by Brännland Cider släpptes i Systembolagets beställningssortiment den 26:e juni. Livets Goda gav den nya iscidern 95 poäng och skrev,

"Brännland spelar i en helt egen unik ciderdivision och levererar produkter vi alla svenskar borde vara ytterst stolta över."

Xpers Hotels & Table gav Claim sitt högsta betyg, 10/10 poäng och skrev,

"Helt enkelt ytterligare en fullträff av Brännlands cider igen."

Strax därefter skrev Örebroguiden om Claim,

"Jag måste säga att Claim faktiskt är någonting extra och jag har faktiskt lite svårt att säga om det verkligen är en cider för den är verkligen packad med smaker. Smaken är även den fruktig och intensiv med toner av gul kiwi, granat äpple och äpple."

TV4 Nyhetsmorgons Alf Tumble lyfte Claim by Brännland Cider den 19:e juli som ett lätt dessertvin till somriga desserter.

CLAIM är ett isvin gjort på 100% svenska äpplen, pressade av Brännland Cider, utan tillsatser och koncentrerat, förhöjt med hjälp av vårt landskaps naturliga kyla, vårt sammantagna hantverkskunnande och erfarenhet. CLAIM utstrålar lätthet och ljus, vår och sommar i balans mellan söt frukt och frisk syra. Glädjen i att finna en stillsam person i ett stökigt sällskap, vilan i en lång och krävande vandring, vårens första ljus och av vår vilja att ständigt förnya oss, återfödas och finna ny mark.

Artikel nr: 73799
Pris: 149 kr

Länk till Systembolagets web, Claim By Brännland Cider.

• Alkoholhaltiga drycker