Brännland Cider Pernilla Perle 2017 på Systembolaget

Brännland Cider släpper Pernilla Perle 2017 på Systembolaget. Livets Goda ger cidern 94 poäng och skriver,

"2017 Pernilla Perle (artikel 82020, 750 ml, 99 kr, 94 p) bjuder på en mogen fruktighet med fudgesötma i ett stramt skimmer. Trots sin mogna nos så är cidern förtjänstfullt elegant stram i strukturen med en närapå småmineralisk touch i sitt yttrande och där skalen på äppelfrukten skänker ungdomlig fräschör och syrlighet. I mellanspelet finner vi även inslag av röda bär och lingon, med honungshintad brioche som förstärker komplexiteten. Avslutet bjuder på snyggt kryddrull från chili och vitpeppar. En riktigt komplex, elegant och god skapelse."

Om du vill läsa mer om Brännland Cider Pernilla Perle.

Brännland Cider Pernilla Perle 2017 på Systembolagets webb.

Brännland Cider Pernilla Perle 2017 på Brännland Ciders webb.

Brännland Cider produces ice cider, a sweet dessert wine cider, concentrated and elevated using the natural cold temperatures of the landscape using 100% Swedish apples. The company is situated in the northern Swedish county of Västerbotten, not far from the arctic circle.

Brännland Cider produces ice ciders in accordance with the appellation set for ice cider in its country of origin, Canada and has won numerous international awards.