Årets Normbrytare 2016 - Magnus och Maria Bråth

- Har vi förlorat kunder på det? Det är jag övertygad om, säger Magnus Bråth i en bloggpost om utmärkelsen som Årets Normbrytare.

- Naturligtvis är det så att alla inte håller med oss, säger Magnus Bråth, grundare till Brath AB, självklart finns det företagare som inte vill köpa tjänster av oss för att vi står för vad vi tror på. Men då kan det få vara så.

Magnus och Maria Bråth som driver SEO-byrån Brath i Örnsköldsvik fick under företagarkvällen i Fjällräven Center igår ta emot utmärkelsen Årets Normbrytare.

Man bryter tankemönster och förändrar bilden av vad en företagare är och bör vara, genom att gå bortom det förväntade. Införandet av 6 timmars arbetsdag och tydligt ställningstagande gällande integration är två exempel. Så skriver Klöver Dam och Örnsköldsviks Kommun som står bakom priset.

- Vi är båda glada och hedrade, säger Maria Bråth, VD, inte bara ser vi det som en uppskattning av oss och vårt företag utan, kanske framför allt, av vår tanke att ett företag både kan och ska stå upp för vad man tror på. Vi fick gott om hat för vår annons för öppnare gränser, vi fick mycket kärlek också och en sådan här utmärkelse ger oss ytterligare kraft.