Byråns nya SEO-tjänst - betala bara för ökad intäkt

- Det är extra roligt att få rulla ut just nu, säger Magnus Bråth, grundare till SEO-byrån Brath. När många sitter med likviditetsproblem så kan vi lösa ett av dem. Lösningen från Brath är resultatbaserad SEO där du betalar baserat på din ökning av intäkter från sökmotorer.

Den Örnsköldsviksbaserade digitala marknadsföringsbyrån Brath gör idag enligt grundaren sin största lansering sedan starten av företaget. Det handlar om helt resultatbaserad marknadsföring, där byrån bara får betalt när försäljningen online kommer igång.

- Att kunna gå ut med det här erbjudandet när läget är som det är blir extra roligt, säger Magnus Bråth som grundat byrån. Många företag kämpar just nu och en modell där vi inte tar betalt när intäkterna inte finns där känns helt rätt i sådana tider.

Brath hjälper företag att synas i sökresultaten och nu går man steget längre och tar betalt i form av en procent av ökningen i försäljning från dessa. 9% av försäljningsökningen är priset för marknadsföringen.

- Vi är så pass säkra på oss själva, fortsätter Magnus Bråth, att skillnaden mot din förra byrå, eller vad vi kan göra för dig som ännu inte har någon kommer vara tillräckligt stor. Vi vet att 9% av din ökning kommer vara tillräckligt betalt för oss. Dessutom blir det väldigt prisvärt första månaderna eftersom sökmotoroptimering tar lite tid.

Modellen fungerar så att månadsvis görs en avstämning, där intäkten från sökmotorer jämförs mot året innan projektet startades. 9% av ökningen är kostnaden för tjänsten som än så länge bara är öppen för E-handlare.

Mer information om den nya tjänsten här...