Maria Westling - Ny VD på Brath

Brath som växer med rekordfart får från första januari en ny VD, Maria Westling tar över rollen efter grundaren Magnus Bråth.

- Det känns otroligt spännande, säger Maria som hittills drivit kundavdelningen på företaget. Det är roligt både för mig och för Magnus som kan fokusera på ännu större saker.

Maria Westling har under året arbetat sig in i rollen så övertagandet av VD-jobbet från (storebror) Magnus Bråth är inget som förvånar någon på Brath. Tanken är att Maria ska sköta driften av företaget så att Magnus Bråth, som avgår, har möjlighet att gå vidare med de större planerna.

- Vi har redan köp en andel i ett företag och förhandlar med ännu ett om uppköp, säger Bråth, tanken är att vi ska kunna köpa hela eller delar i ett antal företag under 2014. Mitt jobb kommer i mångt och mycket handla om att hitta, sålla och köpa upp företag som passar bra tillsammans med oss. Framförallt är det webbshoppar vi letar efter.

Brath köpte under 2013 andel i Fröken Fräken som säljer inredning på nätet. Något som enligt företaget passar perfekt med den sökmotoroptimering som görs av Brath.

- Vi växer väldigt snabbt, säger Maria Westling, det är ett naturligt steg att vi delar upp arbetsuppgifterna nu. Det har länge känts som att det är det här vi vill.

• Örnsköldsvik

Brath AB är en Öviksbyrå som hjälper företag synas i sökresultat. Företaget är startat av Magnus Bråth, en av de allra främsta i världen inom sökmotoroptimering och som nyligen fått utmärkelsen Bäst i branschen i Sverige. Företaget har idag 10 anställda och växer med raketfart.

Den huvudsakliga tjänsten är sökmotoroptimering till svenska företag även om det även görs en del internationella projekt.

Kontakta VD Maria Westling på: 020-10 00 08 eller  mail.

Besöksadress
Lasarettsgatan 12