Superentreprenören Erik Bergman till Övik - Ett öppet och sårbart samtal

Erik Bergman byggde på några år ett miljardföretag och med samma passion som då har han nu gett sig i kast med att göra världen bättre. Lyssna på honom i ett öppet samtal med Öviksföretagaren Magnus Bråth den 11:e september i Örnsköldsvik.

Idag är Catena Media, företaget Erik Bergman grundade tillsammans med en barndomskamrat 2012, värt ungefär 6 miljarder kronor. Under förra året hoppade han av rollen som VD för nästa stora projekt. Att göra världen bättre. Den 11:e september finns chansen att lyssna till ett öppet samtal mellan honom och Öviksföretagaren Magnus Bråth i Pinassen i Arken klockan 14.00.

De senaste två åren har Erik rest världen över för att undersöka och utvärdera vad som gör störst skillnad om man vill ge hjälp. Samma drivkraft som gjorde honom så oerhört skicklig på att tjäna pengar ska hjälpa honom att använda dem på rätt sätt.

- Jag tog en kaffe med Erik för någon månad sedan, säger Magnus Bråth, initiativtagare till föreläsningen, det jag slogs av var att det här måste fler få prata med Erik om. Dualiteten i att vara så skicklig på att dra in pengar och den målmedvetenhet han gör av med dem på precis rätt saker är en ögonöppnare.

Brath och Almi bjuder in till ett öppet samtal mellan Magnus och Erik, boka din plats här.

• Plats Arken, Pinassen i Örnsköldsvik
  • 11:e december 2014