Vi testar Örnsköldsvik först

I dagarna lanseras Örnsköldsvik.org, en nöjesportal bara för Örnsköldsvik. Bakom portalen står ett företag med rötterna i Övik, Brath AB och enligt grundaren Magnus Bråth är det bara naturligt att de använder Örnsköldsvik som testmarknad.

Vi är ett nytt och snabbfotat företag, vi skjuter iväg ett provskott för att se hur det fungerar, säger Bråth, kanske fungerar det inte alls eller så går det bra och då gasar vi. Det är inte första portalen vi bygger men första som handlar om en stad.

Örnsköldsvik.org ska bli en nöjesportal med allt från var och hur man kan spela golf i Örnsköldsvik till recensioner av restauranger och nöjesnyheter. Redan sedan tidigare har företaget dominerat hotellsegmentet på nätet men det kommer ändå finnas med på sajten. Förutom nöje finns allt man kan tänkas hitta på en portal av det här slaget, vädret i Örnsköldsvik till exempel.

Upplägget är inte så komplicerat egentligen, enligt Magnus Bråth, det handlar om att börja driva tillräckliga nivåer av trafik så att det går att tjäna pengar. Om det fungerar så är det bara att fortsätta på samma sätt fast i större skala och det finns inga andra som har de resurser vi har i Örnsköldsvik.

• hotell
  • webbportaler

• Örnsköldsvik

Brath är ett nytt, ungt svenskt företag med målsättningen att bli ledande i Sverige på portaler och guider på nätet. För mer information kontakta Magnus Bråth (presskontakt) på mail.