Bli mer kreativ i köket med Brauns kraftfulla stavmixer – nya MultiQuick 9

Tack vare den innovativa ACTIVEBlade-tekniken är Brauns nya stavmixer MultiQuick 9 perfekt för tuffa jobb. När du pressar stavmixen mot botten av blandningsskålen rör sig bladen upp och ner inuti mixerns blandningsfot. Denna nya teknologi ger mer kraft åt din skaparglädje i köket.

Nu behöver inte längre tekniken sätta stopp för din kreativitet. MultiQuick 9 är nästa generations stavmix- er som inte räds riktigt tuffa jobb. Hacka ingefära, mörk choklad eller mandlar utan bekymmer – den nya ACTIVEBlade-tekniken gör det enklare än någonsin. Skärbladen är konstruerade att röra sig lodrätt upp och ner inne i blandningsfoten när du pressar mixern nedåt mot botten i kärlet du arbetar i. Detta ger extra kraft och effektiviserar hackandet av riktigt hårda ingredienser.

Nya MultiQuick 9 är utrustad med en kraftfull 1000 watts motor som automatiskt anpassar effekten efter vad som krävs. Vid tuffa jobb nyttjas motorns hela kraft – och när arbetet är lättare går motorn på energisparläge. Ett smart sätt att hushålla med energi.

MultiQuick 9 är dessutom utrustad med Brauns Smart Speed-teknologi. Det innebär att det inte nns några förinställda effektlägen på mixern. Du styr själv hur mycket kraft du behöver genom att variera trycket mot knappen. Du har hela tiden själv full kontroll över arbetet. Genom att ha lågt tryck mot knappen när du börjar mixa arbetar motorn mjukt och du undviker skvätt. I utgångsläget är dessutom skärbladens position extra hög vilket minimerar suget ner mot botten.

MultiQuick 9 finns nu i butik och kommer i fyra modeller med olika tillbehör (MQ9005, MQ9037, MQ9045, MQ9087). Rek. pris från 999 SEK.

Braun producerar elektriska köksprodukter och strykjärn av högsta kvalitet. Sedan starten i Tyskland 1921 har Brauns produkter varit kända för sin hållbarhet, långa livslängd och innovativa funktion. Med sin moderna design och ständiga strävan att utveckla produkter som effektiviserar hushållsarbetet ligger Braun i framkant för utvecklingen av hushållselektronik. Braun är en del av DeLonghi Group. Besök oss på www.braunhousehold.se