Inspireras av PowerBlend7 – en smidigare blender från Braun

Brauns nya PowerBlend7 mixar snabbt ihop en hälsosam grönsakssoppa, en proteinshake eller frukostsmoothie – och de två Smoothie2Go-kopparna gör det möjligt att ta med sig drycken när man är på språng.

Du väljer enkelt mellan fem olika hastigheter eller pulsfunktion för önskad konsistens och släthet. Tack vare PowerAssist-teknologin känner blendern av innehållet och optimerar kraften genom alla ingredienser. Även knivarna är designade för en ultimat blandning, samtidigt som alla viktiga näringsämnen bibehålls. Knivarna arbetar i två olika nivåer, vilket gör att du inte behöver förbereda ingredienserna eller tillsätta vätska för att blendern ska arbeta effektivt och snabbt.

PowerBlend7 är utrustad med en kraftfull 1000 watts motor i gjuten metall som automatiskt anpassar effekten efter vad som krävs. Vid tuffare jobb som fryst frukt eller is nyttjas motorns hela kraft, och när arbetet är lättare går motorn på energisparläge.

Den avtagbara glaskannan rymmer 1,6 liter och består av värmetåligt glas – det betyder att du kan byta från varmt till kallt utan att riskera sprickor. Tillsammans med de smarta smoothie2go-kopparna blir det därför både enkelt och smidigt att njuta av en svalkande smoothie eller värmande soppa, var som helst.

Brauns Powerblend7 nns i butik från november 2017. Rekommenderat pris 2 000 SEK.

• blenders

Braun producerar elektriska köksprodukter och strykjärn av högsta kvalitet. Sedan starten i Tyskland 1921 har Brauns produkter varit kända för sin hållbarhet, långa livslängd och innovativa funktion. Med sin moderna design och ständiga strävan att utveckla produkter som effektiviserar hushållsarbetet ligger Braun i framkant för utvecklingen av hushållselektronik. Braun är en del av DeLonghi Group. Besök oss på www.braunhousehold.se