Magnus Hast - Servicechef

Möt Magnus som genom feedback från kunder och medarbetare utvecklar processer som överträffar kundernas förväntan.

Berätta om din roll på Bredband2.
Jag ansvarar för vår Service Desk-, leverans- och NOC-avdelning. I min arbetsroll får jag arbeta med de två saker som jag brinner mest för; kundbemötande av världsklass och att utveckla mina medarbetare och se dem växa. Mitt mål är att alltid överträffa kundernas förväntningar. För mig är det viktigt att mina kollegor har samma gemensamma mål: Att utveckla Bredband2 till att bli nummer ett på marknaden. Om vi fortsätter att vara lyhörda och lyssna på varandra och våra kunder och använder det som underlag i ett ständigt förbättringsarbete så kommer vi att lyckas med det.

Hur arbetar du och din avdelning när ni ska ta fram processer som fungerar bra?
Varje kundmöte är en möjlighet till att utveckla och förbättra kundhantering. Input från kunder och medarbetare utgör grunden för mig och mina kollegors arbete med att utveckla processer och rutiner.

Hur motiverar du dina medarbetare och vad är viktigt på er avdelning för att man som medarbetare ska kunna göra ett bra jobb?
16 år gammal arbetade jag på McDonalds och vi fick besök av ledningsgruppen från USA och under lunchen tog de av sig kavajen och hjälpte mig vid grillen. Den händelsen har har färgat mig som person och ledare.Jag motiverar genom att vara förebild, insatt,vägledande och lyhörd. För att lyckas måste man tillåtas köra av vägen för att snabbt ta sig upp igen och känna att man är med och gör skillnad.