Mikael Johansson - Stadsnätsansvarig

Möt Mikael Johansson som följt Bredband2:s utveckling under många år och som är ansiktet utåt mot Stadsnäten.

Berätta om din roll på Bredband2.
Jag är avtalsansvarig och kontaktperson mot våra Stadsnät/KO samt kontaktperson mot våra konkurrenter (TL). I mitt arbete är det viktigt att lyssna både på mina kollegor och mina externa kontakter på Stadsnät/KO för att hitta bra lösningar för Bredband2.

Vad tycker du att vi på Bredband2 gör riktigt bra?
Vi har korta beslutsvägar och kan agera snabbt. Vi har varit duktiga på att fokusera och erbjuda kvalitativa och anpassade tjänster.

Vad tycker du att vi på Bredband2 skulle kunna utveckla och bli bättre på?
Vi arbetar mycket med att stärka vårt varumärke och det är viktigt att vi utvecklas och blir bättre på det för att nå ut till fler kunder. I övrigt så tycker jag att vi borde bli bättre på att återkoppla avdelningar emellan. Återkoppling är viktigt för att det skapar bättre förutsättningar för bra kommunikation på företaget. Jag tror att många företag känner igen sig i detta och behöver arbeta aktivt med det.

Hur tror du att framtiden ser ut för stadsnätsmodellen? Kommer den fortsätta att vara stark som idag?
Jag tror att både den öppna modellen, där kunderna själva får välja internetleverantör, och den exklusiva modellen kommer existera bredvid varandra.

Du har arbetat med detta i många år, vilken skulle du säga är den största skillnaden idag jämfört med när du började?
Företagsavdelningen! När jag började så bestod företagsavdelningen av en person. Storleken på företaget har förändras. Alla avdelningar har växt men jag tycker vi har fortsatt att arbeta som ett “litet” företag och det är en fördel. Man kan snabbt kan få tag i rätt person och snabbt komma fram till en lösning. Jag kan fortfarande ringa vår VD och han svarar :)