Tävla med Candypeople och Bredband2 - Vinn din vikt i godis!

Tillsammans med Årets företagare i Skåne, Candypeople, ger vi dig chansen att tävla om din egen vikt i godis! Se filmen för att få reda på hur du är med och tävlar:

Visste du att vi i Sverige är världens största konsument av lösgodis? Vi äter ca 17 kilo godis per person och år. Det är mest i världen och dubbelt så mycket som genomsnittet för EU.

Sedan Livsmedelsverket 1985 tillät självplock av lösgodis i Svenska butiker blev fenomenet mycket populärt och fler aktörer på marknaden insåg vikten av att vara kreativ och påhittig. Detta var även någonting som lösgodisgrossisten Candypeople AB insåg mycket tidigt. Företaget grundades i Malmö 1982 och är idag aktiva på både på den nationella och globala marknaden. Candypeople brinner för det svenska lösgodiset och vill distribuera det ut i världen. Idag finner man deras produkter på 5 av världens 7 kontinenter och i alla IKEA:s butiker i Mellanöstern, Asien och Nordamerika.

Vi har levererat kommunikationstjänster till Candypeople under flera år och Jacob Yusuf, VD på Candypeople, menar att det är väldigt viktigt för deras verksamhet att vara uppkopplad med ett snabbt och pålitligt Internet.

“Det är A och O för att fabrikerna ska kunna överleva i framtiden. Vi måste robotisera våra fabriker mer. Det låter kanske lite hemskt att säga, men vi vill hellre göra det och ha möjligheten att ha kvar jobben i Sverige än att behöva flytta fabrikerna till billigare länder som många av de stora drakarna gör”, säger Jacob Yusuf.

I februari utsågs Candypeople till Årets företagare i Skåne och i oktober representerar han lanskapet i den nationella galan Årets Företagsgala 2015.

Vi misstänker att du har blivit lite godissugen nu? Om så är fallet - ta chansen och var med och tävla om din egen vikt i godis. Vi gissar att detta är enda gången i ditt liv som du kommer att överdriva din vikt ;)

Tävlingen pågår mellan 15 sept – 15 november 2015 och du behöver inte vara kund för att delta. Här kan du läsa mer om hur du tävlar.

• tävling
  • godis