Bredband2 lanserar ny produkt för lagring av Wi-Fi!

Kraven på lättillgängliga och praktiska lösningar gällande trådlöst internetanvändande ökar från konsumenterna. I takt med att behoven intensifieras har Bredband2 utvecklat en revolutionerande produkt som bemöter efterfrågan: WiVac - en produkt som gör det möjligt att lagra Wi-Fi!

Produkten fungerar som en motsatt pocket-router som känner av signalen av befintliga nätverk. Wi-Fi lagras sedan i enheten och kan därefter användas som ett delningscenter av Wi-Fi. Upp till 10 enheter kan koppla upp sig mot WiVac när den är lagrad med full kapacitet. Med hjälp av praktiska dioder är det lätt att se när Wi-Fi:n håller på att ta slut.

Lagra Wi-Fi från grannen utan att bli avslöjad

Bredband2:s WiVac gör det möjligt för konsumenten att lagra Wi-Fi på platser som erbjuder fri tillgång till Wi-Fi så som caféer, bibliotek och skolor. Det blir även möjligt att lagra Wi-Fi från privata nätverk och man kan därför åka hem till vänner och bunkra upp eller lagra direkt från grannen. Även låsta nätverk går bra att lagra från. WiVac är automatiskt inställd på ett inkognitoläge så att ingen kan se när du lagrar från deras trådlösa nätverk.

Fritt från kablage!

Bredband2:s nya WiVac lagrar Wi-Fi och behöver därför aldrig anslutas med några kablar. Enheten har en räckvidd på upp till 600 meter och en batteritid på hela 50 timmar. Trots avsaknaden av synliga antenner har WiVac en kraftfull signalstyrka för att ge den bästa upplevelsen till användaren. Detta gör WiVac till ett utmärkt delningscenter i ett hushåll som använder flera enheter.

- Det känns oerhört roligt och spännande att vara vid målgången med projektet WiVac. Det har varit en lång process och det är roligt att få vara den första operatören som presenterar en så pass konkurrenskraftig produkt!, säger Daniel Krook, VD på Bredband2.

• wivac
  • revolutionerande
  • wifi

Bredband2 är Sveriges tredje största leverantör av bredband via fiber till över 140 000 privat- och företagskunder. Våra kunder erbjuds tjänster som Internet, telefoni, TV, datacenter och mobilt bredband. Vår snabbhet och goda lyssnarförmåga leder till kundnära relationer där rätt anpassade kommunikationslösningar ger en tryggare vardag.