Bredbandsbolaget har nöjdast kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex

Bredbandsbolaget har de nöjdaste bredbandskunderna visar Svenskt Kvalitetsindex årliga undersökning av Tele- och datakombranschen.

Bredbandsbolaget har haft en positiv trend sedan 2007 med allt nöjdare kunder i kategorin fast bredband och i år har man högst kundnöjdhet av samtliga operatörer.

I sin rapport skriver Svenskt Kvalitetsindex att det ”är tydligt att Bredbandsbolaget också upplevs leverera och leva upp till kundernas förväntningar. Bredbandsbolaget upplevs som bäst avseende samtliga drivande aspekter (image, förväntningar, produkt- och servicekvalitet och prisvärde)”.

–        Vi är stolta över att ha Sveriges nöjdaste kunder och detta är ett bevis för att målmedvetenhet och långsiktigt arbete ger resultat. Det ger oss energi för fortsatta satsningar på marknadens snabbaste bredband, våra tjänster och ännu bättre kundservice, säger Jesper Hedblom, marknadschef på Bredbandsbolaget.