Bredbandsbolaget bildar Bredbandet

I den nya kampanjen presenterar Bredbandsbolaget ett band med medlemmar som visar bredden i bolagets produkter och tjänster och som spelar den egna låten ”Upplev mer”. Kampanjen består av tv, bio, utomhus, radio, event och webb. Huvudfilmen lyfter fram hela Bredbandsbolagets utbud. Den följs av produktspecifika filmer där varje bandmedlem får breda ut texten om sin produkt.

Kampanjen är en fortsättning på ”Upplev mer”-konceptet och består av tv, bio, utomhus, radio, event och webb. Huvudfilmen lyfter fram hela Bredbandsbolagets utbud. De följs av produktspecifika filmer där varje bandmedlem får stråla sig i glansen och breda ut texten om sin produkt.

–  Med Bredbandet så kan vi både visa upp helheten och lyfta fram soloartister. Kampanjen illustrerar vilken upplevelse våra tjänster kan ge, säger Sara Hallsund kommunikationsansvarig Bredbandsbolaget.

Bredbandets bandmedlemmar

Snabbt bredband – en supersnabb och fåfäng minimotorcyklist.

Mobilt bredband – en jetpack-flygandes koskällspelare

TV – en tv-fanatisk, nyförälskad duett

Telefoni – en tuggummi-tuggandes tonåring med telefonimani

Kundservice – en alternativ symfoniorkester i miniformat

Gaming – en förväxt orch på trummor

Dessutom finns det andra medlemmar i bandet som stämmer upp i refrängen:

Film – en pianospelande superhjälte (känd från Voddler-kampanjen)

Kunder – en glad samling bredbandsälskare

Sport – en boxare och hockey- och basketlirare

Musik – två mariachilirare med en häst

Box – en triangelspelande doldis

Låten ”Upplev mer” bygger på Sonny J ”Can’t Stop Moving” spotify:user:piddelito:playlist:38Lj8F7kb0B62waKStu2Rx

Arbetsgrupp: Acne Advertising

För mer information, kontakta:

Presstjänsten, Bredbandsbolaget:  08-4100 7555, press@bredband.com

www.bredbandsbolaget.se

• sara hallsund
  • sonny j
  • can't stop moving
  • upplev mer
  • acne advertising

Bredbandsbolaget erbjuder bredband med höga hastigheter för Internetaccess, telefoni, digital-tv och andra tjänster. Företaget har fler än 475 000 privat- och företagskunder och ett nät som omfattar två miljoner svenska hushåll på över 70 orter. Bredbandsbolaget är också en av Sveriges största leverantörer av bredbandstelefoni med fler än 200 000 anslutna hushåll. Bredbandsbolaget är en del av Telenor, Sveriges ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster.