Bredbandsbolaget kopplar upp Big Brother - Streaming i TV-kvalitet från huset

I vår sänds en ny säsong av Big Brother på Kanal 5. Inför vårens säsong har Big Brother och Bredbandsbolaget slutit ett samarbetsavtal som innebär att Bredbandsbolaget ges exklusiv rätt att direktsända Big Brother-material via internet dygnet runt. Tillsammans med Bredbandsbolaget ger Big Brother internetanvändare, oavsett internetoperatör, tillgång till Big Brother-huset dygnet runt. Bredbandsbolagets alla kunder kommer att kunna följa vad som pågår i Big Brother-huset i extra hög kvalitet, vilken motsvarar TV-kvalitet. – Big Brother är ett av världens mest framgångsrika TV-format. För varje säsong har allt fler tittare följt utvecklingen på programmets hemsida. Vi vill ge de som följer programmet via internet bästa tänkbara upplevelse och därför har vi valt Bredbandsbolaget till samarbetspartner, säger Eva-Lotta Almkvist, VD Big Brother KB. – Tack vare vår kraftfulla nätkapacitet och våra högkvalitativa tjänster för streaming kan vi erbjuda tittarna TV-kvalitet via internet, säger Peder Ramel, VD Bredbandsbolaget. TV-kvaliteten gör att ett koncept som Big Brother får en helt ny dimension och producenterna kan tänka i helt nya banor. Utöver de streamade sändningarna kommer tittarna att kunna få tillgång till redan sänt material i form av videoklipp. Allt material kommer att kunna köpas via Big Brothers officiella hemsida. Bredbandsbolagets kunder kommer att erhålla rabatterade priser på direktsändningen via internet. Under förra säsongen hade Big Brothers svenska hemsida i snitt 60 000 unika besökare och 800 000 sidvisningar per dygn. Big Brothers hemsida: www.kanal5.se/bigbrother För ytterligare information Peder Ramel, vd Bredbandsbolaget Eva-Lotta Almkvist, VD Big Brother KB