Bredbandsbolaget nu i Telenorbutik

Från och med imorgon, fredagen 23 augusti, går det att köpa Bredbandsbolagets alla produkter och erbjudanden i Telenorbutiken på Sergelgatan i Stockholm. Projektet är en pilot med syftet att rulla ut Bredbandsbolagets produkter och erbjudanden i fler Telenorbutiker runt om i landet.

Pilotbutiken är en nyöppnad Telenorbutik på Sergelgatan i Stockholm där Bredbandsbolaget har en egen del av butiksytan. Sedan i juni i år finns Bredbandsbolaget även i drygt 70 av Elgigantens butiker.

–  Bredbandsbolaget ska finnas där våra kunder är. Ju mer avancerade och integrerade bredbands- och tv-tjänsterna blir, desto större blir kundernas behov att kunna jämföra olika erbjudanden och få stöd av kunniga säljare i köpbeslutet. Det känns riktigt bra att kunna möta det behovet, säger Jesper Hedblom, marknadschef på Bredbandsbolaget.

Personalen i butiken kommer att jobba med båda varumärkena men det kommer inte göras några sampaketeringar och de två varumärkena kommer att säljas separat.

–  Vi är väldigt glada och förväntansfulla över att Bredbandsbolaget flyttar in i vår nya butik. Vi har under de senaste åren arbetat aktivt med att utveckla våra butiker för att skapa en bättre upplevelse och ett mervärde för våra kunder. Jag är övertygad om att detta är ytterligare ett steg i rätt riktning och det ska bli spännande att se hur det bemöts av kunderna, säger Martin Barden, Head of Sales på Telenor Sverige.

Invigning av den nya butiken kommer att ske mellan torsdagen 29 augusti och lördagen 31 augusti.Under dessa dagar kommer Bredbandsbolagets egen superhjälte Kenny att finnas på plats i butiken där det bjuds på dryck och tilltugg. Dessutom kommer både befintliga och nya kunder kunna ta del av starka erbjudanden från Bredbandsbolaget och Telenor.

• kenny
  • butik