Bredbandsbolaget provfilmar för Voddler

Bredbandsbolaget bjuder in alla att provfilma för att vinna en inbjudan till den unika filmtjänsten Voddler.

Bredbandsbolaget delar ut 500000 Voddler-invites till sina kunder. I en online-kampanj får även de som inte är kunder en chans att vinna invites genom att provfilma, det enda som behövs är en webbkamera. På kampanjsidan kan man välja tema och specialeffekter till sin film. Varje dag får de som fått flest röster invites, dessutom lottas invites ut bland de som röstar.

För att inspirera provfilmarna finns tre reklamfilmer som visas på bio, webb och TV. Dessutom visas två utbudsfilmer.

- Det är en enorm efterfrågan på Voddler-invites och vi vill ge fler chansen att få uppleva film enkelt och lagligt. Kampanjen är en fortsättning på vårt koncept Upplev mer och bygger på filmtemat. Vi hoppas få se många kreativa provfilmer, säger Sara Hallsund, kommunikationsansvarig på Bredbandsbolaget.

Provfilmningen finns på www.bredbandsbolaget.se/voddler. Reklamfilmerna visas på bio, webb, (TV4 Play, Feber, MovieZine och DING) samt i TV4, Kanal5, Kanal9, TV4 Plus och TV4 Fakta.

Kampanjen pågår till den 12 december.

Tävlingsinformation

Varje dag vinner:

placering 1-3: fem invites var.

placering 4-10: en invite var.

Bland de som röstar lottas det varje dag ut tre stycken invites.

Arbetsgrupp

Acne Advertising
Acne Digital
Acne Film
Regissör: Marcus Svanberg
Producent: Marie Jobelius

För mer information, kontakta:

Presstjänsten Bredbandsbolaget, 08- 4100 7555, press@bredband.com

• Bio, film, foto

• voddler invite
  • acne digital
  • acne advertising
  • acne film
  • voddler
  • film
  • voddler invites
  • digital film

Bredbandsbolaget erbjuder bredband med höga hastigheter för Internetaccess, telefoni, digital-tv och andra tjänster. Företagetharfler än 475000privat- och företagskunderochett nät som omfattartvå miljoner svenska hushåll på över 70 orter. Bredbandsbolaget ärocksåen av Sveriges största leverantörer av bredbandstelefoni medfler än 200 000anslutna hushåll. Bredbandsbolaget är en del av Telenor, Sverige ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster.

www.bredbandsbolaget.se