Bredbandsbolaget uppgraderar LAN-nätet till 1 Gbit/s – fiberkunder får upp till tio gånger högre nedladdningshastighet

Bredbandsbolaget uppgraderar sitt LAN-nät och kommer under året att börja erbjuda hastigheter upp till 1 Gbit/s (1000 Mbit/s) för de kunder som har fiberuppkoppling.

Först ut i uppgraderingen av nätet är Stockholms innerstad och Linköping, därefter fortsätter utrullningen i övriga delar av landet under de närmaste två åren.

Som fiberkund hos Bredbandsbolaget kommer man, i samband med uppgraderingen, att få tillgång till högre hastigheter och bättre kapacitet i sin internetuppkoppling. Utöver de hastigheter som redan finns idag kommer Bredbandsbolaget bland annat att kunna erbjuda sina kunder ytterligare två hastigheter, upp till 250 Mbit/s och 1 Gbit/s.

– Vi genomför nu omfattande uppgraderingar av LAN-nätet som innebär att våra kunder främst får tillgång till ordentligt högre hastigheter än tidigare. Med upp till 1 Gbit/s i vårt nät kan vi dessutom erbjuda en bättre upplevelse för mer kapacitetskrävande tjänster, såsom exempelvis Triple Play där både internet, TV och telefoni ingår, säger Jesper Hedblom, marknadschef för Bredbandsbolaget.

Senare i år kommer Bredbandsbolagets kunder i Stockholms innerstad och Linköping att kunna teckna följande nya hastigheter:

Bredband 1 Gbit/s: 899 kronor/månaden
+ tv: 99 kronor/månaden