Nöjdast kunder hos Bredbandsbolaget

Bredbandsbolaget har även i år Sveriges nöjdaste bredbandskunder och dessutom de nöjdaste tv-kunderna, enligt Svenskt Kvalitetsindex årliga undersökning av tele- och datakombranschen.

Bredbandsbolaget får högst betyg i samtliga underkategorier image, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet och prisvärde. Det är andra året i rad som Bredbandsbolaget tar hem segern i kategorin fast bredband. Bredbandsbolaget har haft en positiv trend och har förbättrat sig i SKI:s mätningar sedan 2007.

–        Vi är otroligt stolta över att även i år ha Sveriges nöjdaste kunder, säger Jesper Hedblom, marknadschef på Bredbandsbolaget. Nu jobbar vi vidare med att fortsätta erbjuda marknadens snabbaste bredband och de bästa nya tjänsterna och upplevelserna.

Efter de senaste årens snabba ökning av antal tv-kunder deltar Bredbandsbolaget för första gången också i kategorin digital-tv. Även i den kategorin vinner man samtliga underkategorier och har därmed de mest nöjda kunderna, tillsammans med Canal Digital.

–       Tv-tjänster blir allt viktigare för svenska bredbandskunder och att ha högst kundnöjdhet även på det området känns verkligen bra, säger Jesper Hedblom.