Förändrad ledning för Brenderup Group

Pål Jönsson lämnar Brenderup Group och rollen som VD.

Björn Rosberg har utsetts till interim VD i tillägg till hans roll som Group HR & Communications Director fram tills dess en ny VD har rekryterats.

Stefan Petersén, tidigare Sales & Marketing Director, antar rollen som Business Area Director, Business Area Trailers.

Ledningsgruppen för Brenderup Group kommer att bestå av Björn Rosberg, Patrik Gotthardt, Stefan Petersén, Stefan Sjöberg, Tomasz Kurowski, Peter Axelsson och Hugo Bergqvist.

• Biltrafik

• brenderup group

Brenderup Group är Skandinaviens största leverantör - och ett av Europas ledande varumärken - av trailers och lastsystem för yrkesmässigt och privat bruk. Våra produkter finns tillgängliga till försäljning såväl som uthyrning och de används av miljoner husägare och proffs.

Vi utvecklar och tillverkar släpvagnar för privata och professionella användningsområden. Vi gör det enkelt för våra kunder att transportera sin båt eller vattenskoter till vatten och hjälper dig med dina transportbehov för trädgården eller renoveringsprojekt. Vi gör det också enkelt för hantverkare att transportera sina verktyg, maskiner och byggnadsmaterial till sin arbetsplats.

Gruppen innefattar väl positionerade varumärken som Brenderup, Fogelsta, Westbay Trailers, Brenderup Rental och Mont Blanc. Brenderup Group har 580 anställda vid fem produktions- och monteringsfabriker och försäljningskontor i Sverige, Norge, Danmark, Polen, Rumänien, Tyskland, Frankrike, Storbritannien och Italien. Huvudkontoret finns i Malmö. Gruppen har en omsättning på cirka 970 miljoner kronor.

Björn Rosberg

Presskontakt HR & Communications Director - Brenderup Group +46 (0)736 42 88 68