Brewhouse i Göteborg firar tio bubblande nybyggarår den 6 oktober!

Pressmeddelande   •  Okt 02, 2014 11:34 CEST

Välkommen till en eftermiddag och kväll fylld med musik, möten och inspirerande samtal när Göteborgs kulturkluster håller öppet hus och bjuder på festkväll. Dörrarna öppnar klockan 15:30 och scenprogrammet avslutas cirka 22:30 då DJ:s tar över.

För tio år sedan invigdes Brewhouse som en nytänkande mötesplats för musik och närliggande branscher. Ett produktionshus där branschutveckling och tillväxt stod i fokus. Idag tio år senare är Brewhouse en stark aktör inom affärsutveckling för den kulturella och kreativa sektorn och har blivit en angelägen mötesplats för branschen.

På Brewhouse möts konstnärskap och entreprenörskap på ett naturligt sätt. Med studios, inkubatorverksamhet, talangutveckling, livescen, pop up-kontor och företagarförening finns det plats för engagemang och viljor att växa till livskraftigt företagande som ger avtryck.

Program jubileumskvällen den 6 oktober:

16:00 Samtal, livemusik och mingel

Från Apotekarnes vattenfabrik till ett kreativt kulturkluster där konstnärskap och entreprenörskap möts. Vad har Brewhouse betytt för den enskilde företagaren och för regionens utveckling inom den kulturella och kreativa sektorn?

17:30 Öppet hus

Företagarna på Brewhouse slår upp dörrarna och bjuder in till sina kontor, studios och produktionslokaler.

19:30 Festligheterna fortsätter

Livemusik i Arenan, gästartister och skönt mingel. Givetvis finns mat, Brewhouseöl och annan dryck att köpa i baren.

Hämta ut fribiljetter här.

Kommentarer (0)