Brewhouse Talks 6: Ung Cancer om att nå ut och stödja många

Julia Mjörnstedt drabbades av cancer 2007 och friskförklarades i juni 2012. Hösten 2010 grundade hon Ung Cancer tillsammans med Hanna Wekell. Ung Cancer jobbar idag både för unga vuxna som diagnostiserats med sjukdomen och för unga anhöriga. Ung Cancer har som uppgift att skapa mötesplatser, sprida information och vara de ungas röst både på individ- och gruppnivå.

”Så länge jag kan minnas har jag brunnit, brunnit för att göra skillnad. När det ofattbara hände mig, när jag 21 år gammal drabbades av tjocktarmscancer, visste jag med en gång att jag skulle använda mina erfarenheter till att hjälpa andra. Det var mitt ansvar.
För mig är inte Ung Cancer ett jobb – det är en livsstil, ett ställningstagande. Det är mitt sätt att visa världen och cancern att jag inte tänker ge mig, att jag, så länge jag lever, tänker kämpa för cancerdrabbade människor. En människas röst kanske inte hörs så långt, men tillsammans kan vi verkligen göra skillnad.” - Julia Mjörnstedt

För att stödja Ung Cancer, klicka här

Emanuel Karlsten, journalist, föreläser om sociala medier och driver ett konsultföretag för att hjälpa medier, företag och organisationer att förstå och använda internet. Han är fast nyhetskrönikör i Dagens Nyheter och medgrundare av nyhetskollektivet Ajour och har en bakgrund som sociala medier-redaktör på Expressen, programledare på P3 och webbredaktör på tidningen Dagen.

Den här specialsydda föreläsningen på Brewhouse beskriver Emanuel i korthet så här:

"Vi börjar med ett pass där vi pratar om hur man når framgång digitalt och hur man sedan hanterar framgång, både digitalt och inom en organisation. Är vi beredda på konsekvensen, typ. Vi delar där jag pratar om de principiella utmaningarna och Julia om de praktiska."

Pris: Evenemanget är kostnadsfritt. Anmälan krävs, och görs här.
Klockan 16:00 öppnar baren på Brewhouse, drycker och lättare tilltugg finns att köpa. Föreläsningen startar 17:00 och håller på till 18:30. Då kan man stanna kvar och prata med deltagarna och återuppta minglet i baren.

Brewhouse Talks ges med stöd från Europeiska Regionala Utvecklingsfonden

• Massmedia