Tävla om 4 x 50.000 kr i The Brewhouse Award!

Klockan 12:00 den 1 september är äntligen här! Idag öppnar vi portarna till hela Sveriges idé- och innovationstävling – The Brewhouse Award.

The Brewhouse Award står för det kreativa skapandet, kulturen och mångfalden. Syftet med tävlingen är att långsiktigt stärka det kulturella och kreativa entreprenörskapet och företagsklimatet i Sverige.

"Vi på Brewhouse vet att det går att förändra och utveckla samhället med kraft ur den kulturella och kreativa sektorn. Vi vet dessutom att det går att skapa lönsamhet, affärsnytta och innovation inom dessa områden. Därför utlyser vi för nionde gången The Brewhouse Award (f.d. My Mission), en idé- och innovationstävling som låter det kreativa skapandet, kulturen och mångfalden stå i centrum för tillväxten. Här tillåts gränserna för traditionell affärsverksamhet att skjutas fram och utmanas”, säger Anna Svensdotter Dimle, verksamhetschef och konstnärlig ledare på Brewhouse samt juryordförande för The Brewhouse Award.

Juryn
Alla tävlingsbidrag får skriftlig feedback från vår jury. Brewhouse verksamhetschef och konstnärliga ledare Anna Svensdotter Dimle utgör navet i The Brewhouse Awards jury som består av handplockad expertis, bland annat näringslivstoppar, ledande kulturprofiler, namnkunniga innovatörer, entreprenörer och konstnärer. Till exempel Joakim Levin grundare av Nudie Jeans, Sung-Kyu Choi global innehållschef för Spotify, Sara Helder från Wingårdhs arkitektkontor, högprofilerade konstentreprenören Ali Davoodi, VD:n för Andra AP-fonden Eva Halvarsson och många fler.
Läs allt om vår fantastiska jury.

Tävlingskategorierna
De tre tävlingskategorierna är "Av och med unga", "Sociala innovationer och socialt entreprenörskap" och "Öppen ansökan – fritt skapande". I varje kategori utses en vinnare som får en check på 50.000 kronor, dessutom bidrar Business Region Göteborg med en bonusvinst på 50.000 kronor till en idégivande verksamhet från Göteborg i kategorin "Sociala innovationer och socialt entreprenörskap".
Läs mer om våra tre tävlingskategorier.

Tävla
Har du en idé inom de kulturella och kreativa näringarna? Då är du välkommen med ditt tävlingsbidrag under perioden 1-30 september. Du behöver inte ha en färdig affärsplan, bara dela vår övertygelse om att kultur och kreativitet är en källa för tillväxt. Tävla själv eller sprid vår nyhet till kreativa vänner och bekanta.
Tävla och läs mer om The Brewhouse Award.

Fakta:
The Brewhouse Award hette tidigare My Mission.
Tävlingsperioden pågår den 1-30 september.
Läs mer om tävlingen på brewhouse.se.

För mer information, vänligen kontakta:
Anna Svensdotter Dimle, Verksamhetschef och konstnärlig ledare på Brewhouse samt juryordförande i The Brewhouse Award.
Mailadress: anna@brewhouse.se
Telefonnummer: 031-83 41 00

The Brewhouse Award är en tävling inom arkitektur, dataspel, design och formgivning, film, foto, konst, kulturarv, litteratur, media och marknadskommunikation, mode, musik, måltid, scenkonst, slöjd och konsthantverk samt upplevelsebaserat lärande.