Final i MyMission 26 maj

Pressinbjudan

Sveriges största affärsidétävling för upplevelseindustrin

Onsdag den 26 maj är det final i My Mission 2010. Intresset för årets tävling har varit rekordstort.  385 bidrag har kommit in vilket gör My Mission till Sveriges största affärsidétävling inom upplevelseindustrin. Vem blir nästa entreprenör att erövra världen? På onsdag kl. 18-20 är du välkommen till finalen på Brewhouse i Göteborg.

Tidigare års vinnare har gjort succé över hela världen.  Vilken av årets finalister blir nästa entreprenör att förverkliga sin passion?

My Mission arrangeras för fjärde året i rad. Sammanlagt har 385 bidrag kommit in till årets tävling vilket är rekord och en ökning med över 30 procent sedan 2009.  Finalen går av stapeln den 26 maj i Göteborg då 20 finalister gör upp om vinster värde 50 000 kr i kategorierna Bästa Affärsidé, Årets Nytänk, Årets Kulturpris och Årets Wildcard. Arrangör bakom My Mission är Brewhouse Incubator.

Under 2009 startade deltagarna i My Mission 24 nya bolag, vilket motsvarade minst 47 nya arbetstillfällen inom upplevelseindustrin. 2008 års My Mission‐vinnare ”Soundracer” är en ljudlig produkt för motorentusiaster, som nu marknadsförs i 22 länder.

I bifogad pdf finner ni en lista på årets 20 finalister.

Dag: Onsdag 26 maj

Tid: Kl. 18.00-ca. 20.00

Plats: Brewhouse, Åvägen 24, Göteborg

• affärsidé
  • nyföretagande
  • my mission
  • tillväxt

• Västra Götaland

Brewhouse Incubator startade år 2004 och är en inkubator för kreativa affärsidéer inom upplevelseindustrin med målsättningen att stärka tillväxt och sysselsättning.

Finansiärer till Brewhouse Incubator är Västra Götalandsregionen, Business Region Göteborg, Innovationsbron och ALMI Väst AB.

Christin Björk

Presskontakt Projektledare My Mission +46 707-29 85 00