Best practice – brandgasfyllnad fri för nedladdning

Analytisk dimensionering vid brandskyddsprojektering ställer höga krav på den som genomför analysen. Ett strukturerat angreppssätt med en fungerande arbetsmetodik och ett väl fungerande granskningsförfarande ger förutsättningar för en säkrare och korrektare analys.

Som en del i Briabs kvalitetsutveckling har företaget under sommaren 2012 arbetat med att ta fram vår vägledning för brandgasfyllnad (Briabs Best practice). Under hösten har vi arbetat efter vägledningen och känner att den ger oss ett mycket bra stöd i vårt arbete.

Under utvecklingen och användandet i den dagliga verksamheten har tanken växt fram att dela med oss av våra erfarenheter. Efter en tids övervägande publicerar vi nu en öppen version av vägledningen. Vår förhoppning – och tro – är att andra i branschen kan ha nytta av vägledningen och att den därför kan bli en hjälp för fler än oss att höja kvaliteten vid analys av brandgasfyllnad.