Så hittade Henrik den ultimata lösningen kring utomhuspoolen

Många av oss drömmer om en pool i trädgården inför sommardagarna, för att maximera känslan av ledighet och avslappning. Tar man tag i drömmen läggs ofta stor fokus på själva poolen i sig, och området runt omkring riskerar ombyggnad inom ett par år om det inte görs hållbart. En som verkligen tänkte till och ville ha den ultimata lösningen under poolbygget, var Henrik, som vände sig till Bricmate.

– Det var min poolbyggare som först nämnde Bricmate, och sa att dom hade riktigt bra grejer. Jag ville ha en lösning som inte bara var riktigt snygg utan även hållbar i längden, och därför valde jag deras 2CM-utomhusklinker för området runt vår pool, berättar Henrik. Han tillägger även att när han väl träffade Bricmate så visade det sig att han pluggat tillsammans med Hans Croon, VD på Bricmate, vilket gjorde det extra roligt.

Det bästa för barnen

Eftersom Henrik har barn som givetvis vistas mycket och länge kring poolen, så är det väldigt viktigt att plattorna är halksäkra. Det visade sig dock bara vara en av många fördelar, plattorna är bland annat även väldigt sköna att gå på barfota.

– Klorfläckarna som man också hört kan vara riktigt svåra att få bort på vissa material går enkelt att bara torka av dessa plattor. Detsamma gäller verkligen all form av smuts. På våren drar jag helt enkelt fram högtryckssprutan, och plattorna blir skinande rena. Den skulle jag aldrig kunnat använda om jag hade haft andra typer av material, säger Henrik.

Snygg och lyxig känsla

Henrik och hans fru var ute efter att efterlikna granit när de valde bland de olika färgerna som finns på plattorna, och de är verkligen inte besvikna. De är otroligt nöjda med val av platta, dess färgbeständighet och helhetslösningen. Det är riktigt snyggt och inger en lyxig känsla.

– Plattorna är i princip underhållsfria, och jag vet att jag inte kommer att behöva bygga om. Nu när jag snart ska bygga bastu så har jag gjort en till beställning av Bricmate, eftersom jag vet att det kommer att bli bra, berättar Henrik.

Varma rekommendationer

Henrik är glad att han lyssnade på sin poolbyggare den dagen för ett par år sedan, eftersom det blev ett så snyggt och praktiskt resultat. Bemötandet hos Bricmate är han väldigt nöjd med då de erbjuder en snabb och pålitlig service.

– Jag har definitivt rekommenderat dem till många av mina vänner, skrattar Henrik.

Varför? För att han är så himla nöjd, rätt och slätt.

Hans Croon

Presskontakt CEO 08 650 07 00