Bridgestone får den prestigefyllda utmärkelsen Volvo Premium Supplier Award 2009

Bridgestone, världens största tillverkare av däck och gummiprodukter, tilldelades den prestigefyllda utmärkelsen som Volvo Premium Supplier i juni 2010. Utmärkelsen lyfter fram Bridgestones ledande prestanda inom flera områden utifrån väldigt strikta kriterier. Bridgestone är den första däcktillverkaren som får utmärkelsen Volvo Premium Supplier Award.

Nu, när den årliga utmärkelsen Volvo Premium Supplier Award delades ut för femte gången, lyfte man fram de leverantörer som uppnått de bästa uppmätta resultaten inom områdena kvalitet, säkerhet, miljöprestanda, kostnader, logistik och företagsansvar. Extra uppmärksamhet ägnades även leverantörens förmåga att samarbeta med Volvo i en anda av att vilja uppnå kontinuerlig förbättring. Totalt nio utmärkelser, däribland Bridgestones, delades ut för år 2009.

Takashi Tomioka, Bridgestone Europes VD för försäljning och marknadsföring, säger: ”Detta är en stor ära för Bridgestone, i synnerhet eftersom vi är den första däcktillverkaren någonsin som fått detta erkännande genom Volvos Premium Supplier Award-program. Bridgestone ser fram emot att bibehålla sin höga kvalitet och sin status som en av Volvokoncernens långsiktiga strategiska partners.”

Som en av Volvokoncernens premiumleverantörer kommer Bridgestone att fortsätta sätta standarden för originalutrustning under lång tid framöver.