Bridgestones europeiska säljbolag erhåller ISO 9001:2008 certifiering

Bridgestone Europe's 18 nationella säljbolag har blivit ackrediterad enligt den reviderade standarden ISO 9001:2008 av Lloyd's Register Quality Assurance.

Takashi Tomioka, Sales Vice President Bridgestone Europe Sales & Marketing kommenterade, "ISO 9001 är en viktig standard som vi har haft sedan 1992. Ackrediteringen säkerställer att våra säljbolag arbetar efter ISO 9001-2008 höga krav att på ett systematiskt och synligt sätt leda och driva våra säljorganisationer. Detta tillåter oss att fokusera på att uppfylla våra kunders förväntningar genom konsekventa produkter och tjänster ".

Bridgestone Europas inställning till att förvärva ISO-certifiering skiljer sig från de flesta andra stora däckföretag eftersom certifieringen är på europeisk basis i stället för av enskilda dotterbolag.

Detta återspeglar Bridgestones strategi att alla kunder i hela Europa får samma höga kvalitet på produkter och tjänster.

Även om denna EU-omfattande strategi för certifiering är mer krävande, eftersom alla säljbolag måste kontinuerligt verka i enlighet med ISO 9001 kraven, illustrerar det  Bridgestones engagemang i de åtta ISO Quality Management principerna som inkluderar kundfokus, engagemang för människor och ömsesidigt vinstgivande leverantörsrelationer.