DriveGuard är här för att ta Sverige med storm!

Pressmeddelande   •   Jan 17, 2017 13:38 CET

Svenska motorister är utlovade en ‘revolution’ vad det gäller däckprestanda när Bridgestone avslöjar sitt testvinnande däck “DriveGuard” i landet.

Bridgestone kommer att visa upp sin efterlängtade nya produkt på Automässan i Göteborg den 18-21 januari, efter en enormt framgångsrik lansering i Storbritanien under 2016.

Som världens största största tillverkare av däck och produkter av gummi leder Bridgestone vägen inom kvalitet och tekniska produktinnovationer och tjänster.

Bolaget grundades 1931 i den lilla staden Kurume, Japan på ön Kyushu av Shojiro Ishibashi. Idag är Bridgestone ett världsomspännande företag med 140.000 medarbetare 178 tillverkningsanläggningar i 25 länder och med en närvaro på 150 marknader. Var femte fordon i världen kör idag med Bridgestonedäck.

Bridgestones ambition är att erbjuda produkter och tjänster med överlägsen kvalitet som möter kundernas behoven av kvalitet och säkerhet.

Kommentarer (0)