Vianor och Bridgestone tecknar exklusivt distributionsavtal i tre nordiska länder

Samarbetsavtalet med Bridgestone stärker Vianors roll som importör och återförsäljare av kvalitetsdäck samt fortsätter utöka Vianors utbud inom lantbruksdäck. Samtidigt främjar avtalet Vianors ambition att erbjuda nordiska jordbrukare och entreprenörer de totalt sett mest ekonomiska däcklösningarna. Vianor har ett brett nätverk av verkstäder som omspänner så gott som hela Finland, Sverige och Norge, vilket ger allt fler nordiska jordbrukare tillgång till Bridgestones högkvalitativa produkter.

Lantbruket utvecklas med snabb takt och för däcktillverkarna gäller det att hålla jämna steg med utvecklingen. Som världens största tillverkare av däck och andra gummiprodukter kan Bridgestone erbjuda ett sortiment som uppfyller behoven hos samtliga aktörer inom lantbruket. Bridgestones lantsbruksdäck som tillhör premiumsegmentet och Firestone-däcken som håller hög kvalitet i alla lägen kan stötta lantbruket i dess kontinuerliga utveckling.

– Gårdarna blir allt större och maskinerna allt mer effektiva, vilket höjer kraven på däcken. Däcken måste klara tunga maskiner men samtidigt vara skonsamma mot odlingsmarkerna och de dyrbara grödorna. Vianor är känt för sina högklassiga däck och tjänster, och Bridgestones produkter är därför ett enastående tillskott i vårt sortiment. Samarbetet kommer att främja hållbar utveckling och bidra till att bevara ett säkert och rent jordbruk även för framtida generationer, konstaterar Anna Hyvönen, verkställande direktör för Vianor Holding.

– Vi sökte en distributionspartner för våra lantbruksdäck som kan ge våra slutanvändare bästa möjliga service på hela den nordiska marknaden. Vianor har lång erfarenhet och en stabil position inom såväl lantbruksdäck som relaterade tjänster till slutanvändarna. Det breda återförsäljarnätet garanterar en god geografisk täckning, berättar Michael Codron, Managing Director, Commercial Business Unit, Bridgestone Europe.

För mer information, vänligen kontakta:
Michael Howling, Commercial Sales Manager Sweden
Mob: +44 (0)7 966 120 605
E-mail: michael.howling@bridgestone.eu

Som världens största största tillverkare av däck och produkter av gummi leder Bridgestone vägen inom kvalitet och tekniska produktinnovationer och tjänster.

Bolaget grundades 1931 i den lilla staden Kurume, Japan på ön Kyushu av Shojiro Ishibashi. Idag är Bridgestone ett världsomspännande företag med 140.000 medarbetare 178 tillverkningsanläggningar i 25 länder och med en närvaro på 150 marknader. Var femte fordon i världen kör idag med Bridgestonedäck.

Bridgestones ambition är att erbjuda produkter och tjänster med överlägsen kvalitet som möter kundernas behoven av kvalitet och säkerhet.